Historia marki Technics
1965
Technics 1
Pierwszy model marki Technics – Technics 1 był zamkniętym, dwudrożnym systemem głośników. Pomimo kompaktowego rozmiaru system odtwarzał bas porównywalnie do standardowych systemów głośnikowych podłogowych.
1966
Technics 10A
10A był pierwszym przedwzmacniaczem stereo marki Technics. Zawierał sekcję wzmocnienia z dwustopniowym obwodem sprzężenia zwrotnego (NF). Przedwzmacniacz osiągał mniejsze zniekształcenia oraz posiadał duży zakres dynamiki.
1966
Technics 20A
Technics 20A był pierwszym wzmacniaczem marki Technics. Ten dużej mocy wzmacniacz składał się z dwudziestu lamp typu pentoda 50HB26 i nie zawierał transformatora wyjściowego OTL (Output Transformer Less), co było wyjątkowe w tamtych czasach.
1968
Technics 30A
Jako poprawę w stosunku do Technics 10A, w Technics 30A osiągnięto niespotykane dotąd niskie zniekształcenia przy poprawionym stosunku sygnału do szumu przez zastosowanie unikalnego rozwiązania układowego SEPP (single ended push-pull). Środkowy punkt jakości dźwięku został spłaszczony i użyto unikalnego projektu zgodnego z charakterystyką RIAA.
1969
Technics 50A
Technics 50A był tranzystorowym zintegrowanym wzmacniaczem, który powstał w wyniku rozwoju technologii wzmacniaczy lampowych sprzętu Technics. Zastosowane tu rozwiązanie bez kondensatora wyjściowego (OCL) stało się później powszechne we wzmacniaczach tranzystorowych wielu firm.
1970
SP-10
SP-10 był pierwszym na świecie gramofonem z napędem bezpośrednim i stworzył nową erę w dziedzinie audio. Wyeliminował wibracje i nierównomierność obrotów spowodowane przez poprzednią metodę napędu przez pasek. Był on dostarczany do rozgłośni radiowych, mimo że stworzono go jako sprzęt konsumencki. Miał też ogromny wpływ na inne urządzenia.
1972
SL-1200
SL-1200 był pierwszym z serii gramofonów z napędem bezpośrednim o ugruntowanej renomie stabilności obrotów. Seria pozostawała w produkcji przez prawie 40 lat i przyczyniła się do rozwoju kultury DJ.
1972
SU-10000
SU-10000 był szczytowym osiągnięciem w dziedzinie przedwzmacniaczy. Wraz z rozwojem pierwszego trójstopniowego wzmaciania w stopniu korektora, SU-10000 był wiodącym w branży wysokiej klasy samodzielnych wzmacniaczy w Japonii.
1972
SE-10000
SE-10000 był pierwszym na świecie wzmacniaczem mocy zasilanym z zasilaczy napięcia stałego używających kondensatorów o dużej pojemności. Wskaźnik mocy pozwolił na bezpośredni odczyt dokładnych wartości szczytowych, co później stało się standardem.
1973
SB-1000
Półkowa trójdrożna kolumna głośnikowa była pierwszą w Japonii korzystającą z systemu typu dome. System ten zdobył popularność ze względu na stosunek ceny do parametrów.
1975
Technics 7 (SB-7000)
Ten system głośników wykazał słuszność unikalnej teorii liniowej fazy Technics. System ten miał później wpływ na konstruowanie wielu głośników na całym świecie.
1977
SE-A1
SE-A1 był znakomitym wzmacniaczem. Każdy kanał miał cztery zasilacze, w sumie osiem niezależnych zasilaczy dla lewego i prawego kanału. Ten wzmacniacz prądu stałego klasy A+ wyeliminował nawet kondensatory z obwodu sprzężenia zwrotnego. Posiadał moc wyjściową 350 + 350 W.
1977
SU-A2
SU-A2 był przedwzmacniaczem klasy A w każdym stopniu wzmacniania. Obwody elektryczne były w pełni obwodami prądu stałego. Osiągnięty stosunek sygnału do szumu 95 dB (2,5 mV) dla wejścia phono wyposażonego w UFE*, zezwalał na każde możliwe sterowanie tym wysokiej jakości wielofunkcyjnym wzmacniaczem. *UFE: Uniwersalny korektor częstotliwości (EQ)
1977
SB-10000
SB-10000 był trójdrożnym systemem głośników o liniowej charakterystyce, bass-reflex, używającym głośników sytemu typu horn dla średnich i wysokich zakresów częstotliwości. Zastosowana technologia była wprowadzona jako pierwsza w Japonii i pierwsza na świecie w historii rozwoju tego systemu.
1979
SL-10
SL-10 był w pełni automatycznym gramofonem z technologią gramofonową Technics w rozmiarze płyt LP (31,5 cm). Jego aspekty konstrukcyjne były również wysoko cenione, gramofon ten został zakupiony przez Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku.
1982
SL-P10
SL-P10 był pierwszym odtwarzaczem płyt CD marki Technics. Dedykowane obwody elektryczne składały się prawie w całości z nowo opracowanych układów wielkiej skali integracji (LSI) i układów scalonych (IC). Bezpośredni napęd został zrealizowany przy użyciu silnika DD.
1986
SB-RX50
SB-RX50 był systemem głośników z jednostkami w nowo opracowanej płaskiej konstrukcji współosiowej. System osiągał doskonałą lokalizację dźwięku i płaskie pasmo przenoszenia przy użyciu różnych form analizy wibracji.
1988
SB-AFP1000
SB-AFP1000 był znakomitym płaskim głośnikiem, który, wykorzystując podwójne obudowy, opierał się na unikalnej teorii akustycznej. Głośnik osiągał bardzo wierne odtwarzanie dźwięku i używano go w Operze Wiedeńskiej.
1988
SST-1
SST-1 był systemem podwójnych głośników typu horn, w którym osiągnięto zdolność odtwarzania z wyższą wydajnością i niższymi zniekształceniami. System ten jest częścią stałej kolekcji Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku.
1989
SL-Z1000
SL-Z1000 to pierwszy oddzielny odtwarzacz CD Technics. Aby osiągnąć bardzo dużą wierność odtwarzania dźwięku, w odtwarzaczu CD zastosowano konstrukcję z dokładną kontrolą wibracji.
1989
SH-X1000
SH-X1000 był cyfrowym procesorem z 1-bitową konwersją MASH DA realizowaną w układzie trzech stopni. Procesor przeprowadzał wolną od zniekształceń reprodukcję niewielkich sygnałów nałożonych na niskim lub wysokim poziomie sygnałów.
1995
SB-M10000
SB-M10000 był systemem stojących głośników wykonanych metodą Keltona, który pochodzi z wyjątkowo cichej technologii. System osiągał bardzo wierne pole dźwięku z głębokim basem przy jednoczesnej redukcji wibracji obudowy.
1992 – 2000
SE-A7000
SE-A7000 był wzmacniaczem mocy z nowo opracowanymi układami MOS klasy AA, które wykorzystywały na wejściach elementy MOS FET charakteryzujące się wiernym przetwarzaniem sygnału w szerokim zakresie częstotliwości.
1992 – 2000
SU-C7000
SU-C7000 był przedwzmacniaczem, który korzystał z zasilania akumulatorowego. Poprzez eliminację strumienia magnetycznego sieci oraz całkowite oddzielenie zasilania sieciowego od obwodu sygnału poprawiona została jakość dźwięku przez fizyczne oczyszczenie charakterystyki.